De vlucht + aankomst

9 september 2023 - Ponta Delgada, Portugal

Hallo luitjes,

Daar ben ik dan. Nu op locatie. Ponta Delgada, hoofdstad van het eiland São Miguel, onderdeel van de Azoren eilanden.

Eerst beginnen met de reis van Wijchen naar Schiphol. Dit verliep goed, geen vertragingen gehad. Wel even zoeken naar een parkeerplek in de parkeergarage van Schiphol. 20 minuten gezocht naar een plaats. Eindelijk iets gevonden. Daarna in de pendelbus naar Schiphol. Daar aangekomen door naar de selfservice om mijn koffer te droppen. Ik had al ingecheckt online dus deze fase kon ik overslaan. Daarna door de douane. Alles bij elkaar was ik er binnen 10 minuten doorheen. Volgens mij is dit een record. Het verliep soepeltjes. Blijkbaar ben ik door mijn snelheid de rest van de Shoestring groep voorbij gelopen. 🤣 Deze heb ik na de douane ontmoet. Gezellig met elkaar gepraat en elkaar beter leren kennen.

Daarna was het klaar zitten bij de gate, want wij zouden om 13:55 uur vliegen. Toen begon de ellende. Uiteindelijk hadden wij 60 minuten vertraging. Wij vlogen pas om 14:55 uur. Dit kwam erg vervelend uit omdat wij een overstap moeten maken. Wij vlogen vanaf Amsterdam naar Lissabon, vanuit Lissabon door naar São Miguel. Wij hadden maar 65 minuten de tijd voor de overstap. Maar doordat wij 60 minuten vertraging hadden, begonnen wij al stress te krijgen of wij de 2de vlucht überhaupt wel gaan halen. Gelukkig kregen wij bij de landing in Lissabon al te horen dat er heel veel vluchten op Lissabon Airport vertraging hadden. Onze 2de vlucht zat daar ook bij. Dus wij hadden 30 minuten extra tijd en extra lucht om over te kunnen stappen. Uiteindelijk hebben wij het allemaal kunnen halen, maar het was wel stressvol.

Daarna door naar het hotel, genaamd Neat Hotel Avenida. Prima hotel, prima kamers. (Check hiervoor de foto's). Lekker kunnen douche en even naar de supermarkt gegaan om water en wat eten te halen. Wij kwamen pas rond 20:30 uur, Azorense tijd, aan bij het hotel. Dus uit eten, daar hadden wij geen puf meer voor. Water drinken uit de kraan word afgeraden, of je moet van chloor houden. Maar anders zou ik het niet doen. Gelukkig hebben ze een supermarkt met verschillende producten waardoor ik toch op mijn eten kan letten.

Na een goede nachtrust, werden wij vanochtend om 7:30 uur wakker. De Azoren liggen 2 uur later dan Nederland. Dus is het hier 7:30 uur in de ochtend, is het in Nederland 9:30 uur in de ochtend. Goed ontbijt, verschillende dingen.

Na het ontbijt zijn we samen met onze gids Pedro een stadswandeling gaan doen. Wij hebben veel kerken gezien, bars, restaurants en uitgaan gebieden. Ook heeft hij ons al meegenomen wat wij de aankomende dagen gaan doen op het eiland. Na de stadswandeling zijn wij los gelaten door Pedro om de stad Ponta Delgada te ontdekken. Dit was rond 13:00 uur. Ik, met nog 5 andere,  zijn daarna ergens gaan lunchen. Wij zijn zelf daarna nog naar een bloemen tuin gegaan. Daar hadden ze een groot paleis staan. Daar hebben we mooi genoten van het weer.

Nu zijn we terug om even bij te komen, te wassen en voor mij om deze blog te schrijven. Om 19:00 uur, dat is over 45 minuten, gaan we uit eten. Dus nog even rusten en de foto's met video's uploaden voor jullie.

Bedankt weer voor het lezen, tot de volgende.

1. Adri:
    9 september 2023
    Fijn, dat je ondanks de stress toch goed op de plaats van bestemming aangekomen bent!
    Mooie Tuinonderhoud de video.

Begrijp ik het goed uit de supermarkt passage dat jullie zelf voor het eten zorgen?