Walvissen en dolfijnen

13 september 2023 - Ponta Delgada, Portugal

Olá,

Daar zijn we weer.

Deze dag wordt een rustige dag.

In de ochtend heeft bijna iedereen van onze groep een boottocht geboekt om te proberen walvissen en dolfijnen te spotten op zee. Om 8:50 uur worden wij verwacht bij Futurismo. Deze organisatie regelt de trip. Rond 9:20 uur gaan wij de boot op en krijgen wij eerst de 'huis' regels en veiligheid informatie. De boot zit vol met Duitse toeristen en de enkele Nederlanders van onze groep. Wij gaan het water op en al na 30 minuten varen stuiten wij op een groep dolfijnen en wat is het prachtig om te zien. Proberen zo veel mogelijk foto's en video's te maken. De dolfijnen zwemmen mooi rond onze boot en genieten van de golven die de boot maakt. Wij genieten zo'n 15 minuten van de dolfijnen als wij weer verder reizen opzoek naar andere dieren.

Onze gids had al vertelt dat er op het platteland een spotter staat. Deze persoon heeft een grote verrekijker en kijkt op zee opzoek naar dolfijnen of walvissen. Als hij/zij iets ziet geeft hij/zij dit door aan de kapitein van de boot. Deze vaart er dan naartoe en wij kunnen genieten. Na 30 minuten varen treffen wij weer een dolfijnen groep aan. Deze is erg groot. Hier kan ik mooie filmpjes maken. Ik sta een beetje vooraan op de boot en daar zitten ook de meeste dolfijnen. Opnieuw zwemmen de dieren met de golven mee. Erg uniek is het. Zo bijzonder om deze dieren in het wild te zien. Na 45 minuten gaan wij weer verder. Helaas treffen wij geen walvissen aan.

Wij komen rond 12:15 uur weer aan bij het vaste land en wij moeten van boort. Lekker genoten van de zon en van de natuur.

Ik en nog 3 andere gaan een lekker broodje eten bij de Subway en daarna kleden wij onszelf om. Wij gaan lekker zwemmen bij een zwembad in de buurt. Heerlijk genoten en lekker rustig aan gedaan. Goed bruin geworden en genoten van het zwemmen in het zwembad.

Daarna lekker gedoucht en zijn wij met onze groep gaan uit eten bij Momentos. Dit is een restaurant en het eten was lekker.

Na een goede avondmaal gaan ik en onze standaard groepje, met z'n 6e nog een drankje doen bij een bar dicht bij ons hotel.

Nu is het 0:00 uur lig ik lekker in bed en ga ik slapen. Morgen weer een lange dag voor de boeg. Wij gaan een excursie doen waarbij wij gaan genieten van vlees dat 7-8 uur heeft gegaard onder de grond.

Boa noite en tot morgen.

Foto's en video's zijn upgeload.