Ilhéu de Vila Franca do Campo en Fumarolas Lagoa das Furnas

Bonjour à tous,

Ho, verkeerde taal. 😅

Olá leitores,

Ja, dat is de juiste. 😁

Vandaag weer een mooie en smaakvolle dag gehad. Wij zijn begonnen met een tripje naar het eiland Ilhéu de Vila Franca do Campo. Vanuit de kust keken wij uit op dit eiland. Jammer genoeg mochten wij hier niet naartoe. Door strenge bezoekers regeling mogen er geen bezoekers komen zonder van te voren te reserveren. Maar dit gaat heel lastig omdat het best streng is. Het was mooi het eiland van een afstand te zien. Toch wat mooie foto's kunnen maken. Ook gezien dat er een lokaal persoon wat straat katten aan het voeren was.

Hier vanuit zijn wij door gegaan naar het Fumarolas Lagoa das Furnas. Hier liggen veel meer vulkaan krakertjes. Kleine plekken waar de hete lucht uit de vulkaan zijn weg naar boven heeft gevonden. Dit was bijzonder om te zien. Ook rook het heel erg naar een ei lucht. Dit hoort erbij, zei onze gids. Wij hebben hier ook het water uit de bergen kunnen proeven. Ik vond het zelf niet erg lekker want je proeft het ijzer in het water en sommige drink punten smaakte naar bubbels in het water. Smaakte net naar Spa Rood. Ik vind dat niet lekker. We konden kiezen om een mais kolf te kopen die mensen koken in het water van de vulkaan. Dit water is tussen de 60 - 100 graden. De meeste punten die wij hebben gezien waren ook 100 graden. Het maïs smaakte heerlijk. Lekker zoetig. Vanuit hier zijn wij verder gereisd naar de top van de berg en keek je uit over de hele locatie en een meer. Dit was prachtig om te zien. Boven op de berg wat mooie plaatjes geschoten en toen weer afgedaald naar beneden.

Wij zijn naar de locatie gegaan waar ze vlees tussen de 7 - 8 uur lang onder de grond 'koken' op de hele lucht van de vulkaan. Op verschillende plekken zag je graven staan met daarin de pannen. Ik en een groepsgenoot Dennis mochten de samen een pan uit een gat halen. Ik vond dit best gaaf om te doen. (Hier van is een video, kijk bij de video's voor dit filmpje). Daarna zijn we doorgereisd naar onze lunch locatie, want daar gingen wij het eten proeven wat in de pannen zat. En ik kan zeggen, dit smaakte prima. Beetje droog, maar was goed te doen. Beetje het idee van een stoofpotje. Er zat kip, varkensvlees, bloedworst en rookworst in. Met zoete aardappelen, wortel, normale aardappelen en kool.

Met onze buik vol zijn wij verder gereisd naar Parque Terra Nostra. Hier ligt 1 groot thermaalbad. Daarom heen ligt een botanische tuin. Dit is best groot. Wij hebben gezwommen in het thermaalbad. Oj joj joj, wat was het water lekker warm. 40 graden. Het water is geel. Er werd ons geadviseerd om geen witte zwemkleding aan te trekken want dit wordt geel en dat krijg je er moeilijk uit. Gelukkig was mijn badkleding gekleurd, dus je zit er niet erg. Hier hebben wij 45 minuten lekker gedoppert in het water. Daarna afgespoeld en omgekleed nog een stukje gezien van de botanische tuin.

Daarna terug naar het hotel en lekker gedoucht. Het water was een beetje geel geworden🤣 Goed schoon gemaakt en daarna rond 19:00 uur ben ik met mijn standaard groepje gaan eten bij Adega do Mestre André. Hier lekker genoten van het eten. Daarna nog een drankje gedaan bij de bar langs het hotel.

En nu lig ik lekker in bed.

Morgen word onze laatste dag op het eiland São Miguel. Morgen pakken wij het vliegtuig naar het eiland Terceira. Op dit eiland verblijven wij tot het einde van onze vakantie.

Bedankt weer voor het lezen, tot de volgende.

Tchau.

1. Mirjam:
    14 september 2023
    Super leuk om te lezen. Mooie reis, lekker genieten.