Angra do Heroísmo

17 september 2023 - Angra do Heroísmo, Portugal

Hello people,

Daar zijn we weer. Nu op een ander eiland. Het is hier ook weer mooi groen en veel planten. Het eiland is wel een stuk kleiner dan São Miguel.

Wij maken met onze gids Rafaela een wandeling door het dorp Angra. Dit dorp is een 20 minuten lopen vanaf ons hotel. Toch anders dan in Ponta Delgada, daar zaten wij midden in de stad.

Rafaela laat ons het dorp zien met veel kerken en souvenir shops. Wij zien hier ook weer mooie tuinen. Ze legt ons de geschiedenis uit van het dorp. In dit dorp heeft vroeger het leger van de 1ste koning gestreden. Je zit heel veel terug komen van de oorlog toen die tijd. Dit is best mooi om te zien. Verder legt Rafaela ook uit dat er rond 1890 een vulkaan uitbarsting is geweest op dit eiland en dat je dat op sommige plekken nog kunt zien. Ze verteld ook dat er in 1980 een aardbeving op dit eiland is geweest. Deze aardbeving heeft veel schade aangericht op dit eiland. Dit zie je links en rechts nog wel terug. Het heeft de gemeente Angra veel tijd gekost om de schade zo goed mogelijk te herstellen.

Na een ochtend wandeling door de stad zijn wij rond 11:45 uur klaar. Rafaela laat ons die middag alleen om de rest van het dorp te bezichtigen. Ik en mijn standaard groepje gaan eerst lekker lunchen. Wij vinden een zaak genaamd Birou Bar. Het eten is hier lekker. Tegenover deze zaak zit een restaurant dat door onze andere gids Pedro is aangeraden om te gaan eten, gemaakt A Barrica. Wij reserveren hier en vervolgen daarna onze wandeling. Wij lopen een paar souvenir shops in en uit om wat moois te vinden. Helaas vind ik zelf niks moois. De andere ook niet trouwens. Het valt ons wel op dat de koe en de stier hier veel te zien is, op dingen die je kunt kopen.

Als het rond 15:30 uur is zijn wij weer terug bij ons hotel. Bij en in het hotel zit een zwembad. We besluiten ons om te kleden en te gaan genieten van het zwembad. Het zwembad zelf stelt weinig voor maar het is lekker om even af te koelen. Rond 16:30 uur is het tijd om te gaan douche en te rusten. Rond 18:30 uur lopen wij richting het restaurant waar wij gereserveerd hebben. Daar genieten wij van een mooie diner. Het eten was verrukkelijk.

Daarna doen wij nog een drankje gedaan bij Birou Bar waar wij vanmiddag ook geluncht hebben. Vervolgens is het tijd om terug te keren naar ons hotel. 20 minuten wandeling voor de boeg. Wij vinden het jammer dat wij niet dichter bij het centrum zitten. Het is best een stuk lopen.

Nu lig ik lekker in bed en ga ik zo slapen. Morgen weer lange dag voor de boeg. Wij gaan met de bus een trip maken over het eiland.

Adios en tot de volgende.