Lagoa do Fogo en Praia do Monte Verde

13 september 2023 - Ponta Delgada, Portugal

Olá leitores,

Bem-vindo novamente a uma nova história. 🤣

Gisteren was weer een mooie dag. Het was benauwd maar wij hebben ons goed vermaakt.

We begonnen onze dag naar een pottenbakker. Daar hebben wij gezien hoe alle soorten service gemaakt wordt. Door onze gids Pedro werd netjes stap voor stap vertelt hoe alles gemaakt wordt. Sommige groepsgenoten hebben daar een gift gekocht.

Na onze trip bij de pottenbakker zijn wij door gegaan naar Lagoa do Fogo. Hier is het ook weer ge-wel-dig. Super mooie natuur. Jammer genoeg waren wij niet de enige, veel toeristen gezien. Maar wij hebben mooie foto's kunnen maken. Daarna zijn wij door gegaan naar Caldeira Velha. Hier zijn thermaalbaden. Hiervoor moet je reserven om er in te kunnen gaan. Shoestring heeft dit niet voor ons geboekt, simpelweg het is te vol. Onze gids Pedro vertelde dat dit vroeger wel bij de boeking zat. Maar door de drukte en beperkte tijdslot hebben ze dit uit het schema gehaald. Alleen mogen wij het bezichtigen. Ik vond het niet erg. Het water in de baden komt uit de vulkaan. Het water is tussen de 60 - 100 graden. Maar wordt afgekoeld als het de baden in gaat waar de mensen in mogen zitten. Het is dan 30 graden. Het water is wel geel, dus als je er in zit met je witte zwemkleding wordt dit geel. Volgens Pedro gaat dit er ook niet meer uit.

Daarna zijn wij  bij een waterval gaan kijken. Hiervoor moesten weer eerst heel diep dalen, de kuiten trainen. Hier hebben wij gezien dat er een groep aan het abseilen was. Dit was super gaaf om te zien. Daarna was het weer een stijlen helling terug omhoog. Dit was bovenbenen en conditie trainen. Bezweet boven aangekomen konden wij de bus instappen en door naar onze lunch adres.

Lekker geluncht bij een restaurant hadden wij daarna 2 uur voor onszelf alleen. Ik met nog 5 andere zijn naar het strand gegaan, genaamd Praia do Monte Verde. Hier zwem je in de Atlantische Oceaan. Het zand is zwart van de vulkaan. De zee is erg onrustig waardoor rustig pootjebaden er niet in zat. Veel zout gehapt. Alle wondjes op je lichaam begonnen te jeuken. Maar we hebben wel plezier gehad. En veel zand tussen de zwemkleding meegenomen. Overal zat zand. Rond 17:00 uur terug de bus in en daarna terug gereden naar het hotel.

Daar lekker gedoucht en al het zand weg gespoeld. Het zat letterlijk tussen mijn billetjes. Schuurt lekker🤣. Toen ik weer fris en fruitig was ben ik met m'n standaard groepje gaan eten bij een tapas restaurant. Heerlijk gegeten.

Nu weer lekker in bed en gaan slapen. Morgen proberen walvissen en dolfijnen te spotten.

Durma bem e até a próxima.

1. Ali:
    13 september 2023
    Je spreekt al een aardig woordje portugees! 😄