De laatste uurtjes

21 oktober 2022 - Kathmandu, Nepal

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent. ;-)

Dat was het dan weer. De laatste dag van mijn vakantie in Nepal. En wat heb ik genoten. De afgelopen 2 dagen in Kathmandu geweest. De hoofdstad en eindpunt van onze vakantie. Morgenochtend weer terug vliegen naar Amsterdam.

Gisteren hebben wij nog een rondtoer gehad in de tempels van de stad. Veel oude Hindoeisme en Boeddhisme beelden gezien. Ook wat versiering gezien voor een festival dat maandag begint. Helaas zullen wij dat niet zien. Er hangen veel vlaggen en lampjes in de stad. Veel gebouwen zijn mooi versiert. Na een lange dag veel tempels te hebben gezien hadden wij daarna een vrije avond. De hele groep, zonder gids, is gezellig gaan uiteten. Daarna zijn er een aantal, waaronder ik, gaan stappen in een rock café, genaamd: Purple Haze. Wat was dat gezellig. Bijna de hele avond met wat Australiërs gedanst en gepraat. Naast ons zaten ook wat Duisters, ook daar een babbeltje mee gemaakt. Op een mooi tijdstip terug gegaan naar het hotel.

Na een goede nachtrust en lekker uitgeslapen te hebben zijn we rustig met een ontbijtje de dag begonnen. Nouja ontbijtje, meer een brunch. Laat ontbijt, vroege lunch. Daarna een beetje door de stad een gelopen, ergens gezellig op een dakterras gezeten. En toen braken de laatste uurtjes al weer aan. Gezellig gaan uiteten, nu wel met onze gids. Heerlijke genoten. Gezellig over de vakantie gehad. De groep is echt top. Iedereen kan lekker met elkaar overweg. Er wordt ook lekker geouwehoert. Jammer dat de laatste dagen zo snel voorbij zijn gegaan.

Nu lig ik al in bed. Morgenochtend optijd opstaan, 4:00 uur. Vroeg vliegen. Hopelijk gaat alles goed en zal ik rond 17:10 uur Nederlanse tijd aankomen in Amsterdam. Dan begint het normale leven weer.

Bedankt iedereen die mijn verhalen heeft gevolgd. Dankjewel voor jullie reacties. Ik zal bij aankomst in Nederland en thuis in Wijchen nog wat foto's en video's gaan delen. Ik moet nu echt gaan slapen.

Tot snel maar weer en nogmaals dankjewel voor het volgen van mijn reis via deze site.

1. Adri:
    21 oktober 2022
    Hallo Marloes, wat fijn dat je zo genoten hebt.
    Deze mooie herinneringen pakt niemand je meer af. Tot ziens in Nederland!